Últim hotel |
| Benvinguts al servei d'atenció al poeta. | | | | Si vol enregistrar el seu poema, premi u. | | |
|
| És tan impersonal, aquesta habitació, | | | | que m'hi sento a casa. | | | | El fil musical, intens com al quiròfan, | | | | cus i descús l'expectativa lleu | | | | que esquinça l'aire. He tancat tots els llums | | | | llevat d'un —que ignoro que hi és—, | | | | per ofegar la veu sinistra del telèfon. | | |
|
| Si vol que el seu poema interactuï | | | | amb d'altres disciplines, | | | | premi dos. | | |
|
| Recordo l'amor, el revisc. | | | | Cometre un encert, | | | | assolir un error, | | | | infligir-me un premi, | | | | concedir-me un càstig. | | | | Patir la fortuna | | | | de contraure el somni | | | | que assegurava el risc | | | | de perpetrar el triomf | | | | o conquerir l'oblit. | | |
|
| Si desitja que el seu poema integri | | | | els mots més votats pels usuaris, | | | | premi tres. | | |
|
| El món desbarra i me n'he exiliat | | | | en aquesta habitació d'hotel. | | | | Allargo el braç per a entreobrir | | | | el minibar. Em reconforta, | | | | la tènue llum que s'hi amagava | | | | ¿o que existeix, tan sols, | | | | quan la porta s'obre? | | |
|
| Per accedir a l'opció que defineix | | | | la identitat real o virtual | | | | dels oients, premi quatre. | | |
|
| Quan hi era amb vosaltres | | | | el petit bassal que s'arranava | | | | a un costat de la banyera es convertia | | | | en l'oceà incapaç de separar-nos, | | | | i en el cartell amb instruccions | | | | que penjava de la porta | | | | hi vèiem els títols de crèdit | | | | d'una pel·lícula sempre a punt | | | | de començar. | | |
|
| Per seleccionar la publicitat a inserir | | | | entre els versos, premi cinc. | | |
|
| Recordo el temps de la feliç paradoxa, | | | | les tardes sota el bonsai gegant, | | | | les converses amb l'autista extravertit, | | | | les preguntes al déu dels agnòstics. | | | | I els camins simultanis, divergents i paral·lels | | | | per on podia avançar, puntual, a deshora. | | |
|
| Si vol controlar en temps real els efectes | | | | de la modulació de la seva veu | | | | en els oients, premi sis. | | |
|
| Quin botó caldria prémer | | | | perquè les paraules que vessen | | | | del telèfon fossin un desvari | | | | provocat per l'alcohol que no he begut? | | | | I si begués? Si ara buidés el minibar | | | | podria el desvari retrocedir en el temps | | | | i atrapar la seva causa? | | |
|
| Per accedir a l'opció obligatòria | | | | de competir amb d'altres poetes | | | | per al premi al millor plagi, premi set. | | |
|
| Ara, a fora, se li esmuny al món | | | | l'esplendor del sexe com fugiria el mort | | | | d'una sessió d'espiritisme | | | | on tothom el comminés a repetir | | | | acudits macabres, traficar amb secrets | | | | de l'altre món, fer posats de front i de perfil | | | | per qualsevol fascicle d'ultratomba. | | |
|
| Si vol cedir un tant per cent del premi obtingut | | | | a l'oenagè de suport als poetes plagiats, | | | | premi vuit. | | |
|
| En aquest hotel s'hi parlen | | | | moltes llengües, també la llengua morta | | | | dels amants. Escolto les nostres paraules | | | | en aquest mateix llit. Pasteres que abocaven | | | | fantasies, menjadors públics de fam voraç, | | | | jeroglífic de mentides que la veritat esclaria, | | | | acupuntura de mots sense plànols de pell, | | | | falles que indultàvem del foc del silenci. | | |
|
| Si vol que el seu poema | | | | tingui opció de decidir si vol ser el seu poema | | | | o si, per contra, desitja haver estat escrit | | | | per algun altre poeta, premi nou. | | |
|
| En aquell instant, només en aquell instant, | | | | mentre estimàvem, ningú no hauria tingut poder | | | | de persuadir-me que érem éssers errats, | | | | fortuïts, desvalguts, ni tan sols inferiors | | | | a cap altre ésser ni a la suma de tantes | | | | criatures dels segles o atemporals, | | | | mentre estimàvem. | | |
|
| Si no vol tornar a sentir mai més aquest missatge, | | | | no premi deu. Truqui més tard, quan tots els pilots | | | | siguin suïcides, els oceans arrasin continents | | | | i ja no quedi ningú per desatendre'l. | | |
|
| La llum del minibar m'ensenyarà el camí. | | | | He triat aquesta habitació d'hotel | | | | per morir-me a casa. | | |
|