Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

1

El text és de l'edició crítica i comentada que tenim entre mans i que esperem que sortirà en 1997.

 

2

Per a la presència antològica del poema, vegeu, per exemple Ausiàs March. Antologia poètica, ed. J. Fuster (1959; Eliseu Climent, Valencia:1979); Ausiàs March. Obra poética, selecció i traducció de P. Gimferrer, introducció de J. Molas (Alfaguara, Madrid: 1978); Ansiàs March. Antologia poètica, ed. J. Pujol (Teide, Barcelona:1992).

 

3

R. Archer: «Ausiàs Marc as a Theorist of Love» en The Discerning Eye. Studies Presented to Robert Pring-Mill on his Seventieth Birthday (Dolphin, Llangrannog:1994), pp. 3-15.

 

4

4 Traduït per J. Mateu i Besançon com Un dol observat (Columna, Barcelona: 1995). Hi ha traducció castellana de C. Martín Gaite: Una pena en observación (Anagrama, Barcelona: 1994).

 

5

Hi ha un estudi detallat dels aspectes del Cant Espiritual i els Cants de Mort que aquí resumim al llibre Aproximació a Ausiàs March. Estructura, tradició, metàfora (Empúries, Barcelona: en premsa).

 

6

Cancionero de Juan Alfonso de Baena, ed. B. Dutton i J. González Cuenca (Visor, Madrid: 1993), p. 8.

 

7

L. d'Averçó: «Torcimany» de Luis de Averçó. Tratado retórico gramatical y diccionario de rimas. Siglos XIV-XV, ed. J. M. Casas Homs, 2 vols. (CSIC, Barcelona: 1956).

 

8

Vegeu Ch. B. Faulhaber: «Rhetoric in Medieval Catalonia: the Evidence of the Library Catalog» en Studies in Honor of Gustavo Correa, ed. Ch. B. Faulhaber, et al. (Scripta Humanistica, Potomac, Maryland: 1986), p. 108.

 

9

J. Parramon i Blasco: Repertori mètric de la poesia catalana medieval (Curial Edicions Catalanes/Publicacions de l'Abadia de Montserrat, Barcelona: 1992).

 

10

Ch. Faulhaber: «Rhetoric in Medieval Catalonia», art. cit., pp. 98-99.