Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.

250.       Sed et opinio ipsa per se est absurda: nulla enim fides haberi potest sensibus nostris, proceditque dubitatio usque ad insaniam, si quae cernimus intuitu quarundam rerum perterrita fugere, rursum quibusdam rebus allici, pulsata vociferari, amicitiae et inimicitiae leges observare, sensum ullum habere negaverimus. De Sacr. Phiosoph. pág. 413.

Anterior


251.       Nous avons des Idées de la Matiére & de la Pensée; mais peut-être ne serons nous jamais capables de connoître si un être purement matériel pense ou non, par la raison qu'il nous est impossible de découvrir par la contemplation de nos propres idées, sans Révélation, si Dieu n'a point donné a quelque amas de Matiére disposez comme il le trouve à propos, la puissance d'appercevoir & de penser. Essai sur l'entend. lib. 4. cap. 3. §. 6. Trad. de M. Cost.

Anterior


252.       De Sacr. Philosoph. pág. 90.

Anterior


253.       De Anim. Et Vit. lib. I. tom. 2. Oper. pág. 515.

Anterior


254.       Philosoph. Pollingam. pág. 394.

Anterior


255.       Quod autem dicitur animam rationalem facultates quasque animales per se exercere, maxime improbabile est, quia sensuum omnium, et motuum animalium actus et passiones, sunt corporei, divisi, ac ad varias partes extensi, quibus immediate praestandis anima incorporea et indivisibilis (modo finita sit) inhabilis videtur. Dein quod spectat ad dogma illud vulgare, animam sensitivam rationali subordinari, ab eaque velut absorberi, ut quae in brutis anima est, in homine sit mera potentia; haec scholarum nugae sunt. Quomodo enim anima hominis sensitiva, quae prius in actu subsistens substantia materialis et extensa fuit, ad adventum animae rationalis essentiam suam amittens, in meram qualitatem degeneraret? Willis de Anima Bruter. Part. I. cap 7. pág. 60 et 61.

Anterior


256.       Nótense las siguientes proposiciones de Wolfio.

   Animae brutorum materiales seu corporeae non sunt.

   Animae brutorum sunt substantiae simplices.

   Brutorum animae non possunt oriri nisi per creationem,

nec interire nisi per anihilationem.

   Animae brutorum sunt incorruptibiles, nec cum corpore

intereunt: inmortales tamen non sunt. Wolf. Psicholog. Rational. sect. 4. cap. 3. §. 752, 753, 763, y 769.

     Las siguientes palabras de Leibniz son el fundamento de este sistema.

     L'admets effectivement les principes de vie répandus dans toute la Nature, & inmortels: puis que ce sont des substances indivisibles, ou bien des unités. Considerat. sur les Princip. de Vie &c. tom. 2. Oper. Part. I. pág. 39.

Anterior


257.       Gasendo admitid abiertamente en el hombre la diferencia de los dos principios, racional y brutal. Phisic. sect. 3. lib. 9. cap. 11.

     Wilis la probó también robustísimamente. De Anim. Brutor. Part. I. cap. 6 y 7.

     Pero ninguno con más claridad e inteligencia que el ilustre Conde de Buffon, cuyo Discurso sobre la naturaleza de los Animales es dignísimo de leerse.

Anterior


258.       Francisco Bacon de Verulamio echaba menos en el orbe de las ciencias, la averiguación particular de la naturaleza y facultades del Alma sensitiva, que él hacía diversa en especie de la racional, aun en el hombre. El y yo nos diferenciamos, con todo eso, en que él hizo substancia al Alma Sensitiva, y yo no puedo acomodarme con esta opinión. Acto, energía principio de obrar, la llamaré yo siempre. Véase De augm. Scientiar. lib. 4. cap. 3. pág. 114. y sig. Edit. Lips. 1694.

Anterior


259.       Antonian. Margarit. pág. 3.

Anterior