Selecciona una palabra y presiona la tecla d para obtener su definición.
 

41

Una altra qüestió és de quin text depèn. Segons Hauf (1993a: 407), possiblement d'un del qual beurien Martorell i Corella. (n. 41, p. 195).

 

42

En general, tota l'epístola 9 tracta el tema; en la versió llatinocatalana llegim:«Lo savi és content de si meteix. [...] Lo sobiran bé no demana instruments de part de fora, dins casa se troba, tot és de si meteix. Lo savi comença de ésser sotmès a la fortuna si ell cerca alguna partida de si fora de si meteix». Vegeu també ep. 14: «Axí que l'hom savi jamés provocarà la ira dels poderosos ans la declinarà [...] Yo·t convoch a seguir aquests stoychs qui ixen de la cosa pública e·s són appartats a ornar lur vida e a fer leys e drets a l'humanal linatge, sens fer offença alguna als més poderosos. L'om savi no torba pas les costumes comunes» (f. 29r-30v). (n. 42, p. 197).

 

43

Complementàriament, l'anàlisi de les traduccions tirantianes a l'espanyol, italià i francès pot aportar notícies ben interessants sobre la recepció d'aquestes idees en altres àmbits, com permet albirar la lectura de Martines 1997. (n. 43, p. 198).